everytime i pray i'll be missing you


Älskade, älskade misse. Våran yngsta katt försvann antingen i morse eller i natt. Hur vet jag faktiskt inte. Han har förmodligen hoppat från balkongen eller smitit ut genom ytterdörren. Vi bor i lägenhet och han är ursprungligen en utekatt så det var väl bara en tidsfråga innan denna dagen skulle komma. Jag är helt förstörd och förmodar att något hemskt har hänt honom eftersom jag alltid är så sjukt pessimistisk. Jag var ute och letade i 30-40 minuter tidigare men det fanns inget spår av honom. Läste sedan på internet att det var smartare att leta efter katter senare på kvällen när det är mörkt ute. Så vidare han inte dyker upp innan dess är det precis vad jag tänker göra.

Det sorgliga är att detta inte är första gången detta händer oss. Vår tidigare katt försvann spårlöst för ett par år sedan och i ersättning fick vi denna, som nu även den är försvunnen. Gråter bara av att skriva detta. Trots att han har varit riktigt jobbig det senaste halvåret så älskar jag honom något förfärligt. Vi kanske var idioter som tvingade honom att bo inne när han egentligen är en utekatt men vad sjutton skulle vi ha gjort? Typiskt mig att lägga allt detta på oss. Han skulle ju ha följt med oss till Norrland nästa vecka och fått springa fritt..

Jag tänker nu hålla alla tummar och tår för att han ska komma tillbaka hem till oss. Vårt lilla hjärta.

Every step I take
Every move I make
Every single day
Everytime I pray
I'll be missing you

Thinking of the day
When you went away
What a life to take
What a bond to break
I'll be missing you


(Inte vår katt på bilden. Bild lånad från Google)

Kommentarer
Postat av: maria

håller både tummar och tår att eran lilla kisse kommer tillbaka, och om han inte gör det så hoppas jag att han har det bra vart han än är! :)

2010-06-10 @ 16:12:58
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: nathalie

jag hoppas verkligen han hittar tillbaka!

2010-06-10 @ 22:22:15
URL: http://nnaattis.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Usch vad tråkigt.Jag hoppas ni hittar honom snart eller att han hittar tillbaka själv snart.Sånt där är trist. Dock är jag van med sånt där.Hade en katt förut hon kunde vara ute i 3 veckor i sträck och sen komma hem och allt var som vanligt..

2010-06-10 @ 22:34:47
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Emma

Ånej! Jag hoppas att han kommer tillbaka, håller tummarna! Det är så hemskt när djur försvinner. :/

2010-06-11 @ 02:57:53
URL: http://papercup.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Svar: Oj vad länge ni ska vara borta.Men jag är helt säker på att han kommer tillbaka,håller tummarna.

Jo är van att mina är borta ibland ett par dagar och sen kommer de tillbaka,de är vanligt för mina katter.

2010-06-11 @ 14:30:04
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Caroline

hoppas att det ordnar sig.

2010-06-11 @ 15:43:44
URL: http://redbows.blogg.se/
Postat av: maria

svar: ja, men det känns bra att du ser mej som det, för det är det jag vill vara! hur mycket en psykolog än säger att allting ordnar sej och att man kommer ur det så tror man inte på det när man ligger där på botten. men när man får höra det ifrån nån som faktiskt vet hur det är, som faktiskt har varit där nere på botten, då kan man tro på det! kan jag så kan du! för jag trodde aldrig att jag skulle överleva, aldrig! men det gjorde jag! :)

2010-06-12 @ 15:26:13
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0