Take a fall


Idag har jag varit i skolan, som vanligt. Vi hade bara två lektioner eftersom vår första lektion var inställd så vi fick ta sovmorgon istället. Hur skönt som helst. På engelskalektionen fick jag även en söt komplimang "Men gud vad bra du är på engelska! Allvarligt, du kan det ju typ flytande.." jag blev sjukt förvånad eftersom engelska aldrig har varit min starkaste sida på prat-fronten så jag dissade komplimangen lite med ett "Ja, sure.." och då sa hon "Jo, men jag menar det. Ta åt dig!" så det var riktigt gulligt.

Efter skolan åkte i alla fall jag och några kompisar från klassen in till stan och fikade. Det blev ingen fika för min del dock eftersom att jag är pengalös, men jag fick smaka lite. Det var kul att bara följa med som sällskap ändå. Vi hamnade i alla fall på en jättemysigt fik i Gamla stan. Förmodligen den vackraste delen av Stockholm. Typ. Älskar det. Nu har vi i alla fall ätit tacos (fick trixa ihop det själva eftersom att föräldrarna har åkt iväg till sommarstugan för att stanna där fram till söndag). Skönt med fredag förresten! På sommarlovet märktes knappt fredagarna men nu är det höjdpunkten på veckan. Äntligen får man sova ut lite.. som jag har längtat. Jag måste dock ut med hunden imorgon bitti om inte min syster kan vara snäll och ta den promenaden.. (jag vet att hon läser det här). Jag tog faktiskt ut henne imorse innan skolan.

PS. Brr, vad kallt det börjar bli ute förresten! Hösten är på insprång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0