dear john

Jag tror närmare bestämt att jag precis har sett en av de vackraste filmerna. Någonsin. Nämligen Dear John. Jag har väntat på att få se den sen oktober och nu fick jag äntligen det. I dvd-kvalitet dessutom. Det var längesen jag fällde så många tårar i en film. Det var även länge sen jag kände just den där känslan i magen när jag tittade på en film. Man blev som förtrollad. Channing Tatum och Amanda Seyfried har en fullkomligt fantastisk kemi på skärmen och man kan inget annat än beundra den.

Egentligen var det en väldigt förutsägbar film, jag jag tycker att även dom filmerna kan vara riktigt bra, om dom är gjorda på rätt sätt. Vilket Dear John verkligen var. En riktigt vacker film, helt enkelt. Med en enormt fin handling. Jag har en tendens att alltid älska filmer som är byggda på Nicholas Sparks böcker. The Notebook är till exempel en av mina absoluta favoritfilmer. Jag ska även se The Last Song när den kommer ut på bio.


En enorm applåd till Lasse Hallström som var med och gjorde filmen. Vi svenskar har något att vara riktigt stolta över. Dessutom vill jag ge applåder till resten av teamet som skapade den, men även till Amanda Seyfried och Channing Tatum. Två helt storslagna skådespelare. Två av mina favoriter. De båda gjorde ett grymt jobb i filmen. Verkligen.

 

Jag uppmanar alla som läser detta inlägg att genast ladda ner denna enormt underbara film. Ni kommer verkligen inte bli besvikna. Tro mig. Ni kommer garanterat inte ångra er. Trailern kan ni se här.

För dom med tålamod så kommer filmen ut på bio i Sverige den 4 juni. Original datumet var 7 maj.


Kommentarer
Postat av: a n n a

ååh. kärlek på channing!

2010-05-02 @ 10:58:54
URL: http://asurvivor.blogg.se/
Postat av: Elvira

jag bara måste se den filmen! älskar både amanda och channing.

och ang. din kommentar så håller jag absolut med. jag tittar väldigt ofta på skins och kan se avsnitten hur många ggr som helst. men så är det ju en så fruktansvärt bra serie också!

2010-05-02 @ 13:00:15
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Elvira

(sv) the notebook blev jag riktigt frälst vid när jag såg den & jag skaffade den på dvd rätt fort. så då kommer jag säkerligen gilla dear john också.

2010-05-02 @ 20:47:07
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Micaela

Jag längtar så mycket tills den kommer på bio den 4 juni! Men jag kollar ändå runt fortfarande om den har kommit ut med swesub ännu ;b Och jag har hittat en! Men jag är inte säker på om den är äkta. Men jag hoppas att den är det :)

2010-05-02 @ 23:18:03
URL: http://dogirl.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Puss på den filmen.Så himla bra <3

2010-05-03 @ 14:00:52
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0