Where the action is 2011


"Where the action is" var helt jävla otroligt underbart! Jag och min syster tog oss ner med x2000 klockan 6:00 till Göteborg för att spendera hela tisdagen på festivalen där. Jag hade sovit ca 3 timmar under natten och sov inte en blund på tåget, men var fortfarande taggad till tusen till festivalen som började vid 12:00.

Sahara Hotnights var först ut och de var grymt bra! Bättre än vad jag trodde. Därefter spelade Royal Republic. Inte riktigt min typ av musik, men de var även de, riktigt grymma! Serenades, Jenny & Johnny och Paolo Nutini lyssnade vi på samtidigt som vi gick runt och kollade lite på andra grejer på festivalen. Satt och tog det lugnt då mest i gräset. Det var så sjukt varmt att jag nästan höll på att svimma. En liten vattenflaska fick man betala 30 kronor för! Och då fick man inte ens behålla korken (säkerhetsskäl tydligen).

Klockan 16:15 började festivalen (för mig) att dra igång på riktigt, då Daniel Adams-Ray spelade. Killen är ju helt fantastisk live! Publiken sjöng med och var helt hysteriska. Han var verkligen jätteduktig! Därefter spelade The Ark, lyssnade inte så mycket på dom, men de jag hörde lät riktigt bra. Synd att bandet ska lägga ner. Bright Eyes spelade efter The Ark och även dom var helt otroliga. Herregud vad jag älskar dom! Glasvegas spelade sen (AMAZING <3), sen Brandon Flowers, som vi tyvärr inte kunde kolla så mycket på eftersom vi inte ville hamna längst bak i publiken när Coldplay spelade. Vi stack lite tidigare, så vi hamnade hyfsat nära. Men det vi hörde av Brandon var awesome! Han sjöng även några The Killers låtar så som "Mr Brightside" och "Read my mind". Publiken blev helt galna och sjöng med.

Dagens höjdpunkt var självklart Coldplay. Jag har fortfarande inte smält det faktum att jag såg dom live för mindre än två dagar sedan! Ni anar inte hur fantastiskt det var. Åh, vad dom var BREATHTAKING! De spelade ett stort gäng underbara låtar och hela showen var helt.. helt obeskrivlig. Magisk! Ett minne för livet! Det var absolut en av de bästa stunderna i mitt 18-åriga liv och detta är något som jag sent kommer att glömma. Nej, det går inte att beskriva hur bra dom var. Det är något man själv måste uppleva för att förstå. COLDPLAY, JAG ÄLSKAR ER SÅ JÄVLA MYCKET ATT DET GÖR ONT! <333

När festivalen var slut fick jag och min syster traska omkring lite i Götet (vi hade inget hotell/vandrarhem, det var fullbokat) så vi fick sätta oss på McDonalds i flera timmar innan centralen öppnade och vi kunde hänga där. Vi träffade på många roliga och konstiga typer där, haha. Vid 05:53 skulle tåget gå men vi hoppade på fel tåg och när vi upptäckte det var det för sent att byta. De tåget som vi skulle ta gick precis när vi var framme på rätt spår. 700 kronor i sjön! Åh, vi blev så sjukt jäkla sura och ledsna!! Fick gå in på SJ och boka bussbiljetter istället och 8-9 timmar senare var vi hemma. Trötta som as. Men jag ångrar inte en minut att vi stack dit, det har varit värt ingen sömn och alla galenskaper som har hänt. Tack WTAI för denna fullkomligt fantastiska dag!





Så mycket kärlek. Puss på den här dagen! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0