No one knows my name


Jag ville bara uppdatera mig lite och säga att skolan rullar på och att jag är ledsen över att jag inte har kunnat kommentera i mina favorittjejers bloggar på ett bra tag. Dessa tidiga mornar tar musten ur mig så jag orkar inte alltid kläcka ur mig något i bloggarna, men please know att jag fortfarande läser dom, grundligt.

Kan ju passa på att berätta lite om skolan. Jag umgås med i princip olika människor varje gång jag kommer dit. Första dagen umgicks jag mest med en tjej, men idag var jag även med 3 andra. Alla är verkligen schyssta och gulliga så jag tror jag kommer få 3 roliga år tillsammans med dom. Vi gjorde lite diagnoser idag på lektionerna. 1 stavningsdiagnos på svenskan och ett tjockt häfte på engelskan. Lätta som sjutton. Jag har alltid haft lätt för stavning så det första testet gick utan bekymmer. Vi hade även 3 timmars håltimme och efter det så hade vi idrott. Men det var bara information och sånt. Betygskriterier och så planerade vi året.

En sak jag dessutom blev besviken över är att vi slutar halv 4 vissa dagar. Nu tänker väl ni, vadå, det är väl normalt när man går på gymnasiet? Mycket riktigt, men i mitt gymnasium så går vi förmiddagar eller eftermiddagar och jag valde då förmiddagar. Dom sa då att man skulle sluta klockan 14:00 som senast, men oftast 13:00. Så ja, jag tycker deras upplägg är väldigt konstigt. Visst, vi slutar 11:15 på tisdagar och 13:00 på fredagar, men that's it. När man går förmiddagar så ska man väl sluta den tiden varje dag? BUMMER. Irriterad blir jag. Vi får dessutom kortare lov och sånt bara för att vi går halvdagar, men vad fan? vi går ju inte halvdagar. 8:40-15:30 tycker inte jag är halvdagar. Så ge oss längre lov eller korta ner våra dagar.

Nåja, nu är jag helt galet trött. När man är van vid att gå upp 10-11 på morgonen och plötsligt ska gå upp vid 6-7 tiden så blir man tröttare än någonsin. Ugh.

Kommentarer
Postat av: maria

men åh, du som skulle få gå halvdagar bara ju. nej, det där kallar jag minsann inte halvdagar, det är ju som helt vanliga skoldagar!



btw, jag är världens sämsta på att kommentera hos mina favoriter också men jag läser ALLTID! :)

2010-08-19 @ 13:24:20
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: maria

svar: screener, men fortfarande tusen gånger bättre än CAM! :)

2010-08-20 @ 14:04:27
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0